Miroslav Nagy
5 trendov: Aký bude marketing v roku 2019?

5 trendov: Aký bude marketing v roku 2019?

Aj keď neviem predpovedať budúcnosť, existujú určité predpoklady ako môže vyzerať úspešná marketingová stratégia v roku 2019. Či už podľa skúseností s klientmi alebo na základe rôznych prieskumov. Poďme sa spolu pozrieť na pár tipov, ktoré by vám mohli v budúcom roku uľahčiť prácu so zákazníkmi a zvoliť správnu stratégiu vášho marketingu.

Svet marketingu sa mení neuveriteľne rýchlo a tak čím viac budete plánovať dopredu, tým lepšie budete pripravený na zmeny, keď naozaj prídu.

1. Ľudia viac dôverujú iným ľuďom, ktorých poznajú, ako reklamám

Tento trend je tu už niekoľko rokov. Tradičné reklamy už nemajú taký efekt, ako kedysi. Štúdia spoločnosti Nielsen z roku 2015 ukázala, že 4 najdôveryhodnejšími zdrojmi reklamy boli:

  • ľudia, ktorých poznáte
  • značkové stránky
  • redakčné stránky
  • recenzie

Tradičné reklamy sa nachádzajú až v spodnej časti zoznamu a táto skutočnosť sa od štúdie veľmi nezmenila.

Očakáva sa, že až 30% všetkých používateľov internetu bude do konca tohto roka (2018) používať blokovanie reklamy. Znamená to, že by ich inzerenti mali prestať používať? Myslím, že nie, len by mali byť pre spotrebiteľa viac relevantnejšie a cennejšie. To je dôvod, prečo mnohé značky čoraz viac investujú do obsahového marketingu, partnerstiev, spolupráce s influencermi a ďalších metód, ktoré majú publiku prinášať skutočnú hodnotu.

2. Tvorivosť a neprispôsobovanie sa

Mnoho ľudí často hovorí, že tlač je mŕtva. Ak by to tak skutočne bolo, nekončilo by čoraz viac čítačiek kníh v koši a ľudia by sa nevracali k tradičným “staromódnym” knihám z papiera, ktoré majú svoje čaro, vôňu a váhu.

Ako príklad môžem uviesť spoločnosť, ktorá sa v digitálnej dobe MailChimpu a HubSpotu rozhodla ísť opačným smerom, získala fyzické adresy klientov a začala im posielať tlačové správy poštou. Môže sa to zdať ako trestuhodné mrhanie peňazí, avšak ich kampaň bola veľmi úspešná. Prečo?

Všetci ostatní išli digitálnou cestou newsletterov a táto firma sa rozhodla urobiť to inak. Značky by sa nasilu nemali snažiť robiť niečo len preto, že je to nezvyčajné. Mali by však zvážiť integrované kampane a kreatívnu distribučnú taktiku, ktorá sa zameriava na spôsoby zapojenia publika, nad ktorým ich konkurenti v danom odvetví neuvažovali.

3. Bariéry preč

V prvom bode som spomínal potrebu vytvoriť hodnotný obsah. Tento užitočný obsah však nemusí pomôcť len marketingu, ale môže byť nápomocný aj predajnému tímu, pomôcť pri nábore ľudí, komunikácii s investormi, interných tréningoch a v podstate takmer všetkých oblastiach podnikania.

Ak vo firme existuje príliš veľa bariér v podobe napríklad byrokracie, treba ich odstrániť. Všetky úspešné spoločnosti sú postavené na oddeleniach, ktoré medzi sebou hravo a radi spolupracujú. Skvelý obsah môže v konečnom dôsledku viesť k zlepšovaniu ľudí, zníženiu nákladov a lepším vzťahom.

4. Pochopenie zákazníkov a toho, čo očakávajú

Zákazníci očakávajú, že spoločnosti s nimi budú komunikovať spôsobom, ktorý sa im páči. To je dôvod, prečo je pre značky veľmi dôležité uvedomiť si, čo zákazníci chcú. Aktuálne existuje niekoľko predpovedí toho, ako budú zákazníci fungovať v budúcnosti.

Niektorí analytici tvrdia, že cca 50% všetkých vyhľadávaní sa uskutoční prostredníctvom hlasu do roku 2020. Je ťažké zhodnotiť, aké presné sú tieto predpovede. Ale je isté, že dnešné generácie a generácie, ktoré prídu po nich, vyrastajú vo svete, kde sú intelignentné zariadenia ako smartfóny, smarthodinky či dokonca smarthračky úplnou samozrejmosťou.

5. Užitočnosť a autenticita budú bojovať proti vzťahom, ktoré sa stratili automatizáciou a technikou

Je veľmi málo pravdepodobné, že automatizácia a rozvoj techniky a jej využívania v oblasti marketingu alebo inej sfére našich životov sa zastaví. Pokrok prináša možnosti ako lepšie cieliť, robiť efektívnejšie rozhodnutia alebo šetriť peniaze. Často však so sebou prináša aj ochladnutie vzťahov, ktoré si predtým značky so svojím publikom budovali.

Aj keď automatizácia môže zabezpečovať základné úlohy, nikdy nenahradí osobný kontakt s vaším klientom. A verte tomu, že vďaka spoločnému osobnému stretnutiu aspoň raz za čas u vás zákazník ostane dlhšiu dobu.

 

Toto je len 5 trendov, ktoré vám môžu pomôcť pri plánovaní stratégie v budúcnosti. Nezabudnite, že neexistuje žiaden “jediný správny spôsob” na vybudovanie marketingovej stratégie, ale týchto 5 tipov vám môže pomôcť dosiahnuť cieľ.

Veľmi rád si prečítam vaše názory na to, kam sa bude marketing uberať v budúcnosti podľa vás. Pokojne píšte do komentára.


Zdroj: https://www.forbes.com/sites/johnhall/2018/06/17/5-marketing-trends-to-pay-attention-to-in-2019/#9a6394360f71


Miroslav Nagy
Managing Director

Mať každý jeden deň presne nalinajkovaný nie je nič pre mňa. Aj preto som sa v roku 2008 rozhodol oboma nohami skočiť do búrlivých vôd podnikania a keďže ma marketing vždy fascinoval a bavil, spolu so Štefanom sme založili reklamnú agentúru 4ME MEDIA, v ktorej zastávam funkciu Managing D…
Viac o autorovi

Newsletter

Pridajte svoju emailovú adresu a už nikdy vám neunikne žiadna dôležitá správa od nás.

Používame súbory cookie k analýze návštevnosti a aby sme mohli naše webové stránky lepšie prispôsobiť Vašim potrebám. Používaním našich webových stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na Vašom počítači, tablete alebo smartfóne.
sk en