Blog

Píšeme pre vás

Štefan Schmidt
/
/
24. november 2015
Agentúra VS Klient (2.časť)

Agentúra VS Klient (2.časť)

Aj keď si myslíte, že niečo možno pre marketéra nie je dôležité, práve táto jedna informácia môže o všetkom rozhodnúť. Možno budete veľmi prekvapený, keď sa celá ďalšia komunikácia postaví práve na informácii, o ktorej ste si mysleli, že je nepodstatná.
Celý predošlý článok si zobrazíte kliknutím sem

Žijeme vo svete informácií, kde každá jedna, ktorá nie je spomenutá, prípadne je nesprávne podaná, môže v tomto prípade viesť k takzvaným marketingovým „katastrofám“. Výsledkom tejto zlej informovanosti môže byť nesprávne nastavenie marketingových riešení, vyhodenie financií do vzduchu a tým aj postavenie agentúry do pozície „zlej“ agentúry. Toto je výsledok len jedného z XY procesov, ktoré musíme absolvovať tak, aby všetko fungovalo, ako má.
 
Po absolvovaní všetkých sedení, otázok a odpovedí s klientom začne v teame reklamky ozajstný zhon. Či už sú to hodiny strávené nad tvorením sloganov, textov, grafického zobrazenia, produkčného riešenia, zberu ponúk, strategického nastavenia komunikácie, mediamixu atď. Sú to dni a týždne práce, ktoré v konečnom dôsledku sám klient nevidí.


 
A to nespomínam, že voľné dni, sviatky a víkendy v tomto prípade nehrajú žiadnu rolu. Našim sviatkom je dobre odvedená práca a spokojný klient.
 
Keď sa už marketér dostane do obrazu a príde za klientom po čase s riešeniami, navrhnutou komunikáciou a pod., pričom klient ani netuší, koľkými procesmi a XY strávenými hodinami – dňami - týždňami si musel marketér aj s tímom prejsť.
A tu začína ďalšia etapa stretávania sa a komunikácie s klientom.
 

A tá cena?

Všetko je ako tak v poriadku, či je to samotná prezentácia konceptov, marketingového mixu, vysvetlenia navrhovaných zmien a podobne, avšak keď príde k otázke financií, klient občas strelí:
 
Klient – „A tá cena? Je za čo?
Marketér – (drž sa, nekrič, buď profesionál, veď mu len vysvetli, že si cez víkend-y s pár ľuďmi ani nejedol, nepil a žil si ako nočný vták...) „Viete, hm, každé riešenie má svoje opodstatnenie a cenu
 
Otázka ceny je jedna z vecí, s ktorou sa stretávame a budeme stretávať u klientov často. Agentúre nejde o vynaložený čas, ktorý strávila nad vypracovávaním samotného projektu či štúdie, ale o to, aby priniesla klientovi naozaj fungujúce riešenia z pohľadu aktuálneho trhu, trendov a aby v konečnom dôsledku prispela k obojstrannej spokojnosti.



Pokiaľ si sám klient neuvedomí cenu práce a hodnotu agentúr, ako môže hodnotiť svoju, či inú prácu? Je jasné, že nevidí do celého procesu a nemôže vedieť, čo za tým všetkým stojí, avšak pokiaľ požaduje progres, posun, nárast spoločnosti na trhu, zvýšenie tržieb, tak to aj niečo stojí. Úlohou agentúry je predovšetkým poskytovanie know-how a ušitie vhodných riešení v marketingovej oblasti práve jemu ako klientovi na mieru.

Predstavte si jednoduchý príklad napr. z hypotekárnej oblasti. Mám záujem o kúpu nehnuteľnosti, posunúť sa v živote opäť niekam ďalej, avšak stretávam sa s problémom, kde začať, na akú banku sa obrátiť, čo všetko potrebujem k tomu aby som ju mohol dostať a kúpiť si svoje vysnívané bývanie?

Niekto si povie, ja si to vybavím všetko sám, obehám si banky, pozisťujem, kde je najlepší úrok a podmienky k získaniu. Ale má to svoje riziká. Ste si istý, že ste si z takej veľkej “bankovej” konkurencie zabezpečili práve tie najlepšie podmienky? Čo keď o 5 rokov zistíte, že ste mohli získať u inej banky zaujímavejšie a o mnoho výhodnejšie podmienky? Na koho sa potom obrátiť?

No predsa na špecialistu v tejto oblasti. Špecialista Vám presne po obdržaných informáciách spracuje prieskum, aká banka a za akých podmienok poskytne Vaše financovanie. Spracuje Vám komplet prieskum a ponuku presne ušitú na mieru práve pre Vás a odfiltruje iné “nepodstatné” informácie či služby.

Nie je možné, aby sme boli všetci špecialisti na všetko. Preto sme tu my či iné agentúry ako špecialisti na marketingovú oblasť a je potrebné si uvedomiť, že každá oblasť má svoju cenu a hodnotu.



Občas sa stane, že aj keď klientovi odôvodníte všetky jeho otázky a nasmerujete ho na ten správny smer, začne škrtať položky z mediaplánu a odstraňovať riešenia s ohľadom na vlastnú budgetovú predstavu. Často si však neuvedomuje, že predložený návrh bol tvorený ako celok. V takom prípade je vhodné klienta upozorniť, že ak už len niečo málo z návrhu odstráni, nemusí to mať v konečnom dôsledku požadovaný efekt.
 
Nenechajte si ujsť pokračovanie a ďalšiu časť. Už čoskoro.

 

Štefan Schmidt
Štefan Schmidt Business & Project Director
Obchodník telom i dušou. Legenda vraví,  že ho nikto bez telefónu na uchu ešte nevidel. Zaujíma sa o ľudí a pre klientov by zniesol aj modré z neba. Každý sa mu bez otáľania otvorí a povie mu aj tie najtajnejšie tajomstvá. Veľmi …
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných 4ME MEDIA s. r. o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en