Martina Jurkasová
Ako vytvoriť chytľavý slogan pre svoju firmu

Ako vytvoriť chytľavý slogan pre svoju firmu

Slogan môžeme definovať ako text, ktorým sa propaguje výrobok alebo služba. Niektoré sa rýmujú, iné nie, ale vo všeobecnosti platí, že má za úlohu upútavať pozornosť smerom k spoločnosti a jej produktom. Firmy majú slogany presne z toho istého dôvodu, z akého majú logá – kvôli reklame. Vyzdvihujú kvalitu produktu, odlišujú firmu od konkurencie a ukazujú, čo vám môže firma ponúknuť. Oba formáty, slogan aj logo, pútajú pozornosť zákazníkov rýchlejšie a lepšie ako názov firmy alebo produktu.

Ak by ste aj vy chceli vytvoriť svojej spoločnosti nový slogan, avšak „since 2018“ má každý druhý podnikateľ a vám nič originálnejšie nenapadá, v tomto článku sa dozviete ako vytvoriť pútavý slogan pre svoju firmu. A uvediem aj pár príkladov na zaujímavé a úspešné slogany, takže neprestávajte čítať!

Zdroj: giphy.com

Za úspešné slogany môžeme považovať tie, ktoré keď počujeme, automaticky si ich v hlave spojíme s daným produktom alebo firmou. Ak počujete známe značky ako napr. McDonald´s, Nike, Volkswagen, Maybelinne alebo Apple, isto si ich slogan viete vybaviť. Takisto, keď počujete slogany  „Keď ju miluješ, nie je čo riešiť“, „Oži v koži“ alebo „Škvŕn a špiny sa zbavíš“, nemusíte dlho premýšľať, ktorej firme patria. Jednoducho to viete.

Zdroj: giphy.com

Na to, aby ste si vytvorili dobrý slogan, musíte vložiť kúsok vás a vašej firmy do jednej krátkej vety. Nie je to však tak jednoduché, ako sa to na prvý pohľad javí. Pri jeho tvorbe by ste mali dodržiavať týchto pár základných pravidiel:

1.      Slogan by mal byť krátky a jednoduchý

Sloganom môžu byť dve slová, ale pokojne aj dlhšia veta, nemal by však prekročiť 10 slov. Ak je slogan príliš dlhý, ľudia si ho nezapamätajú. Navyše, nebude dobre vyzerať pod obchodným menom, na vizitkách, baneroch atď. Treba mať na pamäti, že na zaujatie potenciálneho zákazníka máte často len pár sekúnd. Mne sa veľmi páčia krátke slogany ako napr. „Das Auto“ (VW) alebo „Connecting people“ (Nokia), kde známe značky hovoria, čo je ich predmetom podnikania a tieto slogany im dodávajú určitú vážnosť.

2.      Slogan by mal vyjadrovať jedinečnosť vašej značky

V čom sa váš produkt líši od konkurencie? Má menej kalórií ako iné značky? Je vyrobený z prírodných materiálov? Je eco-friendy? Povedzte to sloganom! Dobrým príkladom je zubná ambulancia, ktorá svoj slogan vytvorila na strachu ľudí zo zubárov. Jej slogan v preklade hovorí – „Staráme sa o zbabelcov už od roku 1982“. Sú zaujímaví tým, že sa naozaj viac starajú o ľudí, ktorí majú panický strach zo zubára. Ponúkajú pacientom aj uvoľňujúcu látku, ktorá zbaví ľudí úzkosti a strachu a nie je zdraviu škodlivá.

Zdroj: https://www.dentistry4cowards.com/

Ak nájdete na vašom produkte niečo unikátne, nebojte sa to komunikovať ďalej. Postavte si svoj slogan na vašej jedinečnosti.

3.      Ak sa dá, choďte na to s humorom

Ľudia milujú vtipné veci a to isté platí aj o sloganoch. Ak sa vám podarí vymyslieť slogan, ktorý má vtipnú pointu, ľudia si ho isto viac zapamätajú a spoja s vašou značkou skôr ako obyčajný slogan. Treba si však dať pozor, nehodí sa ku každému typu podniku (napr. ak ste banka alebo poisťovňa a chcete vystupovať seriózne) a môže sa stať, že čo sa zdá vtipné vám, budú vaši klienti považovať za trápne.

Spisovateľ a dizajnér Clif Dickens si vzal pár známych značiek a pretvoril ich slogany veľmi vtipným spôsobom. Ak by sa toho značky chytili a naozaj by z toho spravili svoj slogan, určite by mali úspech a pobavili by mnoho ľudí.

Zdroj: https://www.boredpanda.com/honest-slogans-brand-logo-clif-dickens/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic

4.      Buďte úprimný

Nesnažte sa hrať na niečo, čím nie ste. Spoločnosti sú doslova posadnuté tým, aby šírili okolo seba pozitívne informácie, že verejnosť je už voči takýmto informáciám imúnna a väčšinou tomu aj tak neveria. Ako príklad na zaujímavý slogan, ktorý upútal pozornosť verejnosti môžem uviesť požičovňu áut z New Jersey - Avis, ktorej slogan znel „We’re number two, so we try harder“, čo v preklade znamená „Sme číslo dva, preto sa snažíme viac“. Nielen že to upútalo pozornosť verejnosti, ale rozhodne na ľudí pôsobilo sympaticky. Spoločnosť si priznala, že nie sú najlepší a že to chcú zmeniť. Netvrdím, že by si spoločnosti mali do sloganov vkladať negatívne info o sebe alebo o svojich produktoch, ale rozhodne by nemali klamať a prezentovať sa inak, akí v skutočnosti sú.

Zdroj: giphy.com

5.      Buďte trpezlivý a dajte tomu čas

Ak si chcete byť istý, že vytvoríte čo najlepší slogan, ktorý vás bude prezentovať dlhšie obdobie, doprajte si čas na jeho premyslenie. Nevyberte si niečo, čo vám napadne ako prvé, ale skúste sa poradiť s okolím, napíšte si ho spolu s názvom spoločnosti, zistite od priateľov, či dáva zmysel a hodí sa k vášmu podnikaniu. Ak si aj tak neviete dať rady, pokojne sa nám ozvite a my vám radi pomôžeme s tvorbou jedinečného sloganu pre vašu firmu.


Martina Jurkasová
Account Manager

Popri štúdiu marketingového a obchodného manažmentu na Ekonomickej univerzite v Bratislave som si uvedomila, že práca v reklamnej agentúre je niečo pre mňa. Obdivovala som ľudí, ktorí k nám prišli prednášať o svojich reklamných kampan…
Viac o autorovi

Newsletter

Pridajte svoju emailovú adresu a už nikdy vám neunikne žiadna dôležitá správa od nás.

Používame súbory cookie k analýze návštevnosti a aby sme mohli naše webové stránky lepšie prispôsobiť Vašim potrebám. Používaním našich webových stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na Vašom počítači, tablete alebo smartfóne.
sk en