Blog

Píšeme pre vás

Juliána Odziomková
/
/
15. apríl 2021
Čo treba vedieť o zákazníkoch: zmeny spotrebiteľského správania v rokoch 2020 až 2021.

Čo treba vedieť o zákazníkoch: zmeny spotrebiteľského správania v rokoch 2020 až 2021.

Spotrebiteľská nálada sa pod vplyvom spoločenských zmien v období pandémie zmenila tiež. Prinášame vám výber toho najzaujímavejšieho z oblasti spotrebiteľov v bratislavskom kraji. 

Cieľom prieskumu od spoločnosti MNFORCE bolo zistiť znižovanie výdajov počas pandemickej situácie, porovnanie útrat za rôzne produktové kategórie, popis výsledkov jednotlivých demografických skupín a vytvoriť výhľad na ekonomickú situáciu domácností na 6 mesiacov. 
Prieskum prebiehal periodicky každé dva týždne v období marec 2020 až február 2021

V bratislavskom kraji bol podiel domácností, znižujúcich svoje celkové výdavky za sledované obdobie 30% až 40%. Znížené výdavky za potraviny uviedlo v priemere 20% domácností, pri tovare dlhodobej spotreby to bolo takmer 40% a pri výdavkoch na reštaurácie a kaviarne bolo zníženie najmarkantnejšie - 54% až 77% domácností znížilo výdaje v tejto oblasti produktov. 

Medzimesačne sa podiel výdavkov na tovary dlhodobej spotreby znížil najviac v kategórii oblečenie - až 56% domácností tieto nákupy odkladá. Na druhom mieste bol nábytok, kde sa nákupu zdržalo až 30 % spotrebiteľov. 

80 % spotrebiteľov ďalej predpokladá pokles svojich výdavkoch v nákupných centrách a nárast výdajov v oblasti online nákupu - o 32 %.

Čo sa vnímania opatrení voči šíreniu vírusu týka, respondenti z Bratislavy nesúhlasia s obmedzením cestovania medzi okresmi, ale trápi ich to výrazne menej ako respondentov z Českej republiky. 

Celkový sentiment spotrebiteľov sa medzimesačne mierne zlepšil ale asi tretina domácností očakáva zhoršenie svojej ekonomickej situácie v horizonte najbližších šiestich mesiacov. 

 

Čo by si z tohto prieskumu mali vziať marketéri a podnikatelia? Ak doteraz platilo, že treba byť originálny a hľadať nové spôsoby, teraz to platí dvojnásobne. Skúste sa zamyslieť, čo trápi práve Vašich zákazníkov a ako im v tom vie Vaša služba či produkt pomôcť. 
V súčasnej globálnej situácii sa kreativite medze nekladú a značky prichádzajú s rôznymi netradičnými nápadmi, ako podporiť svoju klientelu a zároveň zvýšiť dopyt. Veríme, že vám prieskum pomôže pri bádaní po tom ideálnom spôsobe. 
 

Juliána Odziomková
Juliána Odziomková Copywriter
Ak hľadáte empatickú bútľavú vŕbu a zasnenú filozofku v jednom, ste na správnom mieste. Juliána rada počúva ale i rada rozpráva a rovnako tak aj píše. Je chameleónom ako v spoločnosti, tak i čo sa jej vlasov týka - nikdy nevieme, s čím príde zaj…
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných 4ME MEDIA s. r. o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en