Blog

Píšeme pre vás

Martina Jurkasová
Hľadanie Dobrého srdca

Hľadanie Dobrého srdca

Predpokladáme, že Národnú cenu starostlivosti – Dobré srdce vám už veľmi predstavovať nemusíme. O tomto projekte ste si už mohli prečítať v našich referenciách, informovali sme vás o ňom viacerými príspevkami na našom Facebooku i Instagrame, no mali ste šancu zachytiť aj reklamu v rádiu, televízii či tlači. Týmto článkom vám chceme priblížiť, ako sme sa k tomuto novovytvorenému projektu dostali a akým spôsobom sme mu pomohli dostať sa na výslnie.

Pravdou je, že žijeme vo svete, kde sa veľa ľudí naháňa za úspechom, peniazmi a inými hmotnými vecami,  ktoré nám dnešná moderná doba ponúka. Len málo z nás si nájde čas na ľudí v núdzi, ktorí potrebujú pomoc. Avšak, sú medzi nami aj takí, ktorých materiálne veci až tak nezaujímajú. Ľudia, pre ktorých je ich práca poslaním a odovzdávajú jej všetko - celé svoje srdce. Úsmev a stisk ruky pre nich znamená viac ako nové auto či značková kabelka. Hovoríme o pracovníkoch v sociálnych službách, ktorí aj napriek ťažkým pracovným podmienkam zotrvali v tomto zamestnaní a každý deň dávajú nádej ľuďom, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii.

Keď nás Asociácia poskytovateľov sociálnych služieb oslovila so záujmom o spoluprácu pri vytvorení reklamnej kampane pre novovytvorený projekt – Národnú cenu starostlivosti Dobré srdce, vedeli sme, že ide o mimoriadnu vec, ktorá si zaslúži náležitú pozornosť. Pracovníkov v sociálnych službách je čoraz menej, odchádzajú do zahraničia, kde majú lepšie pracovné podmienky, či hľadajú uplatnenie v iných odboroch. Hoci máme na Slovensku každý rok pomerne veľa absolventov v odbore sociálna práca, len málokto zostane verný tejto profesii a mladí ľudia radšej hľadajú uplatnenie inde.

Problém je o to pálčivejší, že populácia na Slovensku z roka na rok starne. Ak sa nepodarí včas a správnymi krokmi pritiahnuť do tejto profesie viac ľudí, môže sa stať, že sa v najbližších rokoch o našich seniorov nebude mať kto postarať. Práve preto treba zvýšiť prestíž tejto profesie a tak pritiahnuť pozornosť ľudí, ktorí majú v kompetencii to zmeniť. Možno ste to aj vy, ide o problém, pred ktorým ďalej nemôžeme zatvárať oči a tváriť sa, že je všetko v poriadku. Človek nikdy nevie, kedy sám bude odkázaný na pomoc iných.

No a ako sme pristúpili k vytvoreniu samotnej kampane, ktorej úlohou bolo predstaviť tento projekt a vyzdvihnúť jeho dôležitosť? Keďže v našej agentúre robíme všetko dôležité spoločne a tímová práca je vždy základom úspechu, začali sme spoločným brainstormingom. Po pár dňoch strávených v zasadačke pri dobrej káve sme vytvorili viacero možností na kreatívu, v ktorej sa bude niesť celá komunikácia.

Nasledovalo vytvorenie prezentácie a jej predostretie klientovi. Vybrať medzi toľkými nápadmi asi nebolo jednoduché, no napokon sa rozhodli pre papierové srdce v dlaniach, ktoré sa stalo symbolom Dobrého srdca. Na rade bola príprava grafických vizuálov a ich mutácií. Naša šikovná grafička Danka vytvorila prezentáciu na tlačovú konferenciu, bannery na webstránku, sociálne siete a rôzne digitálne médiá, inzercie do novín, podklady do TV spotu, tlačové podklady na rollupy a iné prezentačné materiály, ktorých výrobu sme následne taktiež zrealizovali. Stovky odpracovaných hodín na tomto projekte dokazujú, že našej úlohy hlavného mediálneho partnera sme sa zhostili naozaj zodpovedne. Tomuto projektu sme dali naše srdce aj my a rozhodli sme sa, že prevažnú väčšinu našich služieb klientovi nebudeme účtovať, a taktiež prispejeme dobrej veci.

Náš online analytik navrhol a nasadil komunikačnú stratégiu na sociálne siete, pomocou ktorej táto téma zaujala nielen staršie ročníky, ale aj mladšiu vekovú skupinu. Po pár dňoch sme absolvovali natáčanie reklamného spotu s tvárou kampane - pani Milkou Vášáryovou v RTVS a taktiež nahratie reklamného spotu, ktorý sme mali možnosť počuť vo viacerých slovenských rádiách.

Odštartovalo sa zbieranie prihlášok na laureátov tohto ocenenia. Každodennou komunikáciou na sociálnych sieťach sme ľuďom predstavovali jednotlivé kategórie, do ktorých mohli nominovať zamestnancov sociálnych služieb, ktorí im pomohli, a tak im vyjadriť svoju vďaku za dobre odvedenú prácu. 5. mája bolo podávanie prihlášok ukončené. Výsledkom kampane bolo prekvapivých 135 prihláśok a my sme sa začali pripravovať na finálový galavečer, kde boli predstavení víťazi v jednotlivých kategóriách. Našou ďalšou úlohou bolo upriamiť pozornosť verejnosti na tento galavečer a podnietiť ľudí k zakúpeniu lístka. To sme dosiahli online komunikáciou na Facebooku a Instagrame, kde sme postupne predstavili aj tváre, ktoré na galavečere vystúpili.

Patrili medzi ne známe slovenské osobnosti  - moderátori Katka Jesenská a Juraj Bača, hudobné predstavenie si pre divákov pripravil herec Marek Majeský a vystúpilo tu aj mnoho známych spevákov – Kuly, Celeste Buckingham, Sima Martausová, Andrea Zimányiová a ďalší. Na Facebooku prebiehala aj súťaž o lístky na galavečer, kde ľudia hlava-nehlava komentovali súťažný príspevok a napokon sa vybral jeden šťastný výherca, ktorý získal dva lístky.

Dátum galavečera sa blížil a my sme pomáhali „doťuknúť“ posledné detaily, aby všetko prebehlo tak ako má a hostia si daný večer naplno užili. Keď sme sa 27. mája podvečer v preplnenej Starej Tržnici usadili na naše miesta, so zatajeným dychom sme čakali, kým program začne. Keďže sme sa na projekte takto významne podieľali, cítili sme zodpovednosť a chceli sme, aby všetko vyšlo podľa plánu.

Na pódium vyšiel známy slovenský režisér Nikita Slovák, ktorý privítal hostí a odštartoval program. Moderátori nám odprezentovali troch nominovaných v každej kategórii a začalo sa odovzdávanie. Medzi jednotlivými kategóriami boli vsunuté hudobné a tanečné vystúpenia, ktoré program krásne dopĺňali. Bol to večer plný emócií, nejednému hosťovi sa zaleskla slza v oku a my sme neboli výnimkou.

Keď prišla na rad posledná kategória (Dobré srdce za výnimočný prínos pre sociálne služby) a predseda vlády Peter Pellegrini osobne odovzdal cenu víťazke tejto kategórie, pani Anne Šmehilovej, tá predniesla veľmi emotívny prejav. Vraj ju pri práci inšpirovala Matka Tereza, ktorá povedala: „Nie každý dokáže robiť veľké veci. Ale všetci dokážeme robiť malé veci s veľkou láskou.“ Týmto „mottom“ sa riadi každý deň a práve to jej pomáhalo prekonať aj ťažšie obdobia, ktoré si počas dlhoročnej práce v sociálnych službách prežila.

Galavečer dopadol výborne, hostia boli spokojní a odchádzali domov s úsmevom na tvári a slovami vďaky, že mohli byť súčasťou takého krásneho podujatia. My ako agentúra sme nesmierne radi, že sme stáli pri zrode tejto jedinečnej myšlienky. Sme presvedčení, že z tohto podujatia a projektu sa stane mnohoročná tradícia a verejnosť sa konečne viac začne zaujímať o sociálne služby a jej pracovníkov si bude viac vážiť. Ak vás zaujíma, ako prebiehal galavečer, záznam z tohto podujatia si môžete pozrieť 8.júna o 20:35 na Dvojke.

Martina Jurkasová
Martina Jurkasová Account Manager
Prirýchlo rozpráva, no ešte rýchlejšie dokáže pochopiť potreby klienta. Do každej výzvy sa púšťa na 100% a za každého počasia rozdáva úsmev a dobíja nám ním baterky. Občas aj výborným domácim koláčikom, ktor…
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných 4ME MEDIA s. r. o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en