Blog

Píšeme pre vás

Miroslav Nagy
/
25. júl 2016
Marketing pre generáciu Z

Marketing pre generáciu Z


Mnohí marketéri, ktorí majú za úlohu komunikovať značku alebo produkt určený mladým ľuďom, často narážajú na rovnaký problém. Mladých reklama nezaujíma, ba priam sa jej vyhýbajú. Reč je o ľuďoch, ktorí sa narodili v rokoch 1995 - 2005. Reč je o generácii Z.
 

Kto je Generácia Z?

Cieľová skupina, ktorá spadá do generácie Z, je veľmi špecifická. Títo ľudia, nie len že vedia používať moderné technológie, oni nimi žijú. Zatiaľ čo my starší sme sa dobe smartfónov a sociálnych sietí prispôsobovali, oni sa do nej priamo narodili. Je pre nich prirodzená ako vzduch a vďaka tomu ju poznajú a využívajú zväčša oveľa lepšie, ako my starší.



Dnes sú im všetky informácie vzdialené iba na pár klikov. Aj preto, že ich majú na dosah, neprikladajú mnohým informáciám veľkú váhu. Rýchlo sa pre niečo nadchnú a rovnako rýchlo nadšenie aj strácajú.


Sú to individualisti a každý problém je pre nich maličkosť. Žijú online a vďaka tomu pre nich neexistujú takmer žiadne hranice. Pokojne môžu mať stovky kamarátov z iných krajín, aj keď sa s nimi možno v živote nestretli tvárou v tvár. Neuznávajú autority a ich nákupné správanie sa líši od minulej generácie Y, aj od tých predošlých.

Neveria reklamám, dokonca sa im vyhýbajú a často nimi pohŕdajú. Teda aspoň čo sa týka klasických zaužívaných reklám, ktoré fungujú na staršie ročníky. Podľa prieskumov trávia online podstatnú časť dňa:

12+ hodín - 53%
5-12 hodín - 5%
2-5 hodín - 38%
menej - 4%


 

Ako ich teda zaujať?

Rozhodujú sa často iba na základe emócií alebo odporúčaní svojich kamarátov. Majú svojich hrdinov, ako inak, v online svete. Sledujú rôznych YouTuberov, vlogerov, blogerov a samozrejme trávia veľa času na sociálnych sieťach a instant messengeroch.

Práve to je miesto, ktoré ak sa využije šikovným spôsobom, má u tejto cieľovej skupiny veľkú šancu na úspech. Propagácia ale nesmie za žiadnych okolností vyzerať ako reklama. Očakávajú niečo viac. Nemajú radi, keď sa značky na niečo hrajú a milujú zábavu. So svojim obľúbeným brandom sú ochotní žiť, nie ho iba využívať. Pokiaľ sa vám do komunikácie podarí dostať humor, prekvapivé momenty alebo nadsázku (v ideálnom prípade všetko naraz), máte splnený predpoklad na to, že u tejto skupiny ľudí uspejete.



Potrebujú komunikáciu šitú na mieru, ideálne s virálnym potenciálom. Pretože, ako som spomenul vyššie, čo funguje u ich kamarátov, tomu dôverujú viac ako reklame alebo odporúčaniu iných - hoci aj celebrít.

Vytvoriť komunikáciu tak, aby fungovala u ľudí, ktorí len veľmi ťažko udržia svoju pozornosť, nemusí byť vôbec jednoduché. Ak sa však opriete o dobré dáta a preskúmate túto cieľovú skupinu dôkladne, šanca na úspech je veľká. Držíme palce :)

 

Miroslav Nagy
Miroslav Nagy Managing Director
Má podnikateľského ducha, o čom svedčí aj to, že do svojho prvého biznisu sa vrhol už ako 18-ročný. Slovné spojenie „nedá sa“ nepozná a vždy nájde riešenie aj na tie zdanlivo nevyriešiteľné situácie. Svoju prácu miluje a je j…
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných 4ME MEDIA s. r. o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en