Blog

Píšeme pre vás

Ľuboš Belko
Najdrahšie reklamné kampane všetkých čias

Najdrahšie reklamné kampane všetkých čias

Sú rôzne spôsoby, na základe ktorých môžeme vyhodnotiť úspešnosť kampane. Pokiaľ sa však investícia do reklamy pohybuje v šiestich cifrách, je viac-menej jasné, že sa obsah dostane pred oči potenciálnych zákazníkov.

Máme pre vás však dobrú správu. Na to, aby ste sa inšpirovali týmito kampaňami, nepotrebujete disponovať astronomickými sumami. Aj s malým rozpočtom sa dá docieliť masívny dosah. Potrebujete "len" nápaditú kreatívu a odborníkov, ktorí sa v marketingovom priemysle hýbu bez najmenších problémov. Tak ako vo všetkom, aj v reklame totiž platí, že ak chceme dosiahnuť perfektný výsledok, musíme vedieť balansovať medzi predstavami klienta a reálnymi dátami z analýz.

V dnešnom článku si predstavíme niekoľko najnákladnejších reklamných kampaní na svete. V prípade, že vás zaujmú, radi vám pri osobnom stretnutí predstavíme niekoľko spôsobov, ako s funkčnou kreatívou docieliť ambície aj bez šialeného množstva peňazí.

Bud Light – 12 miliónov

Mimoriadne zaujímavú kampaň zvolila americká značka piva Bud Light. Tá sa rozhodla zvoliť formát skrytej kamery, pričom oslovila náhodného muža v bare menom Ian Rappaport. Kampaň sa niesla v duchu “Up for whatever,” alebo vo voľnom preklade “Za každú srandu”.

A pretože Ian bol za každú srandu, vďaka skrytej kamere sa zviezol vo výťahu s hollywoodskym hercom Donom Cheadlom, zahral si stolný tenis s Arnoldom Schwarzeneggrom a ocitol sa na pódiu s One Republic. Reklama bola odvysielaná počas Super Bowl v roku 2014 a Bud Light vyšla na 12 miliónov dolárov.

Chrysler – 12 miliónov

Čo majú spoločné raper Eminem a automobilka Chrysler? Predsa rodné mesto, ktorým je americký Detroit. Táto metropola pred niekoľkými rokmi prakticky skrachovala, a preto je známa ako mesto duchov. Chrysler však potreboval odprezentovať svoju luxusnú triedu, a tak si za svoju tvár zvolil Eminema.

Napriek tomu, že tieto dve mená pri prvotnom zdaní nemusia ísť dokopy, pravda je taká, že automobilka na kampaň “Imported from Detroit,” sebavedomo utratila 12 miliónov. Reklama sa pritom niesla v duchu sloganu "v najhorúcejších plameňoch vzniká najtvrdšia oceľ".

Aviva – 13,4 milióna

Keď britská poisťovňa Norwich Union zmenila názov na Aviva, potrebovala o tejto zmene informovať širokú verejnosť. A ako inak spraviť tak dôležitý krok, než prostredníctvom najväčších svetových hviezd. O zmene názvu poisťovne tak v spotoch informovali Bruce Willis, Ringo Starr či Alice Cooper.

Napriek tomu, že do tejto reklamy investovala Aviva 13,4 milióna, jej vizuály nie sú nijako zvlášť pôsobivé. Dôvod je však viac-menej jasný. Monštrózny rozpočet putoval na kontá hviezd, ktoré sa na krátky čas stali ambasádormi spoločnosti.

Guinness – 16 miliónov

Na druhom mieste sa opäť umiestila značka piva, tentokrát však išlo o írsky Guinness. Svoju reklamu zasadila do argentínskej dedinky Iruya. Zvolila pritom síce neoriginálny, no veľmi hravý formát. Samotný spot sa začína rúcajúcim dominom, ktoré však narastá do stále väčších rozmerov (a absurndejíšch predmetov).

Reklama sa končí slovami "dobré veci sa dejú tým, ktorí si na ne počkajú". Exotická lokalita a extrémna precíznosť, ktorú si tento záber vyžadoval, vyústili v obdivuhodnú cenovku - 16 miliónov dolárov.

Chanel – 33 miliónov

Najdrahšej reklame sveta sa však podarilo túto sumu prekonať až dvojnásobne. Chanel vytvoril svoju kampaň The Film v hodnote šialených 33 miliónov dolárov.

Hlavnú úlohu si strihla herečka Nicole Kidman, ktorá za účasť dostala štedré 3 milióny. Réžie reklamy sa zhostil fantastický režisér Baz Luhrmann, ktorý stojí za takými snímkami ako Moulin Rouge či Veľký Gatsby.

Narozdiel od ostatných vyššie zmienených reklám, táto kampaň nepremiérovala na americkom Super Bowle. Namiesto toho ju mohli vidieť diváci v kinách počas vysielania pokračovania filmu o Bridget Jonesovej. V reklame na parfum nechýbali outfity od Karla Lagerfelda a ani samotný Chanel No. 5.

 

V prípade, že vás svetovo-najdrahšie reklamy zaujali, budeme radi pokiaľ sa obrátite na nás. Dokonca nebudete potrebovať ani multi-miliónový rozpočet.

Ľuboš Belko
Ľuboš Belko Copywriter
Hlavou v oblakoch a predsa nohami pevne na zemi. Talentovaný copywriter, ktorý sa nebojí z času na čas použiť superlatív. (Najmä keď hovorí o sebe). Ľuboš je bývalý filmový žurnalista, ktorého len ťažko zaskočíte kinematografickým poznatkom. Ak práve …
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných 4ME MEDIA s. r. o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en