Blog

Píšeme pre vás

Ľuboš Belko
McDonald's prináša ďalšie celebritné menu

McDonald's prináša ďalšie celebritné menu

Novinky zo sveta reklamy.

Reklama je premenlivý svet, ktorý vám nedá vydýchnuť ani na moment. Marketing, kampane a stratégie na vás nepočkajú a aj preto sa niekedy zdá, že udržať si v týchto témach aspoň aký-taký prehľad, je nemožné. Nemusíte sa však vôbec cítiť zle. Tento pocit poznáme všetci.

Všetci máme dokonca aj kolegu, ktorý je od nás vždy o krok vpred a má pár informácií navyše. Preto sme sa rozhodli priniesť vám pravidelný blogový seriál, v ktorom pravidelne pokrývame novinky, ktoré sa udiali vo svete reklamy. Vy si tak môžete dobehnúť aktuálny prehľad doslova za pár minút a vrátiť sa ku každodenným povinnostiam.

Budweiser sa chytil meme-kampane Bones & Bud

Náklonnosť k využitiu sociálnych sietí je pre každú značku skvelým bonusom. V nedávnej kampani to dokázala aj značka piva Budweiser, ktorá zároveň potvrdila, že čím skôr reagujete, tým pozitívnejších ohlasov sa dočkáte.

Predajňa s domácimi potrebami Home Depot mala v ponuke nadrozmernú kostru v hodnote 300 dolárov, ktorá mala slúžiť ako halloweenska dekorácia. Dekorácia bola vrelo prijatá a jej zábery začali kolovať najmä na sociálnych sieťach. 

Značka Budweiser, ktorá sa postarala aj o jednu z najdrahších reklamných kampaní všetkých čias, včas zakročila a doplnila kostru o nadrozmerný vankúš v tvare fľaše piva. Vytvorila tak meme s názvom Bones & Bud, ktorý pobavil fanúšikov a zároveň úspešne zvýšil povedomie o značke.

McDonald's pokračuje s celebritnými menu. Na rade je J Balvin

Minulý mesiac si mohli zákazníci v Spojených štátoch dopriať menu podľa hip-hipového interpreta Travissa Scotta. Kampaň celebritného menu sa McDonald’s osvedčila, a preto s ňou pokračuje.

 

Na rade je hviezda reggaetonu J Balvin. V jeho menu si budú môcť americkí zákazníci objednať Big Mac so strednými hranolkami a kečupom. V cene je aj Oreo McFlurry. Podľa tlačovej správy ide o menu, ktoré si spevák pravidelne objednáva počas turné.

Menu Travissa Scotta pritom bolo prvé menu v McDonald’s pomenované po slávnej osobnosti od roku 1992, kedy bolo menu McJordan pomenované po svetoznámom basketbalistovi.

Instagram prináša službu shopping do Reels príspevkov

Instagram rozširuje svoju funkciu shopping. Funkciu spúšťa vo vybraných krajinách, no je len otázkou času, kedy bude shopping v Reels príspevkoch aj u nás. 

E-commerce na IGTV pritom bolo spustené globálne. V prípade Reels si však pár mesiacov počkáme. Služba v súčasnosti funguje veľmi jednoducho. Pokiaľ sa vám zapáči produkt, ktorý uvidíte na IGTV, môžete naň jednoducho kliknúť a zakúpiť si ho priamo v aplikácii.

Oreo reaguje na lockdown

Oreo oslavuje ľudské spojenia, ktorá sa podarilo nadviazať ľuďom počas karantény. Kampaň sa odohrala v Spojenom kráľovstve a v skutočnosti ide o milú paródiu, na stereotypné chvastanie telekomunikačných spoločností. Tie sú známe tvrdeniami, ako “nakopnite vaše pripojenie” či “špičkové komunikačné zariadenie”.

Mondelez, materská spoločnosť značky Oreo, si tieto frázy prepožičala do údernej kampane, ktorá poukazuje na fakt, že aj keď nadväzujeme zmysluplné spojenia s blízkymi, nič sa nevyrovná skutočnému ľudskému kontaktu.

Absolut Vodka posiela američanov voliť

Aj napriek tomu, že s voľbami amerického prezidenta nemáme priame spojenie, ich výsledok sa dotkne všetkých obyvateľov planéty, či už sme ochotní si tento fakt pripustiť alebo nie. V každom prípade na dôležitosť súčasných volieb upozorňuje aj značná časť mienkotvorných celebrít, influencerov a značiek.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Vanessa Macatuno (@vmacatuno),

Nechýba medzi nimi napríklad Reddit či Absolut vodka. Tá sa vo svojej novej kampani rozhodla komunikovať claim "Vote First, Drink Second," ktorý môžeme voľne preložiť, ako "Najprv voliť, potom piť".

Kampaň sa šíri aj cez sociálne siete a nabáda fanúšikov k šíreniu hesiel, ako napríklad "Drink počká, no hlas nie". Množstvo značiek bolo desiatky rokov nestranných v prípade volieb prezidenta, no v súčasnosti sa angažujú v čoraz väčšej miere. Upozorňovanie na dôležitosť volieb sa stalo v posledných rokoch bežnou praxou, no môžeme pozorovať aj značky, ktoré sa jasne stavajú na stranu jedného z kandidátov.

Americký vedecký magazín Scientific American oznámil na svojom webe, že podporuje demokratického kandidáta Joe Bidena. Sám pritom poukazuje na to, že posledných 170 rokov svojej činnosti bol apolitický. Dalo by sa teda konštatovať, že zúfalá doba si žiada zúfalé činy.

Čo si myslíte vy o tejto taktike? Pokojne nám dajte vedieť v komentároch.

Ľuboš Belko
Ľuboš Belko Copywriter
Hlavou v oblakoch a predsa nohami pevne na zemi. Talentovaný copywriter, ktorý sa nebojí z času na čas použiť superlatív. (Najmä keď hovorí o sebe). Ľuboš je bývalý filmový žurnalista, ktorého len ťažko zaskočíte kinematografickým poznatkom. Ak práve …
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných 4ME MEDIA s. r. o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en