Blog

Píšeme pre vás

Miroslav Nagy
/
24. február 2016
O čom písať, keď nemáte inšpiráciu?

O čom písať, keď nemáte inšpiráciu?

Určite každý, kto niečo tvorí, občas narazil na problém, že nevedel ako začať. Niekedy je náročné nájsť inšpiráciu a nakopnúť sa. Najmä, ak človek potrebuje čistú myseľ, no jeho pozornosť je rozptyľovaná rôznymi vecami. Žijeme v pomerne hektickej dobe a nie vždy je možné, aby sa človek iba tak prepol z bežného módu do takého, kde dokáže niečo vytvoriť. Ak tvorba počká, je to ten lepší prípad. Ale čo ak nie?

Vytvoriť niečo prevratné len tak - na povel, môže byť dosť nereálne. Dobrou správou ale je, že svoju myseľ človek dokáže stimulovať a pomôcť si tak k tomu, aby načerpal inšpiráciu a pustil sa do práce.

Existuje niekoľko vecí, ktoré vám môžu pomôcť nakopnúť sa. Ak napríklad potrebujete napísať článok na blog, ale vôbec netušíte, o čom a ako začať, prečítajte si týchto pár tipov. Je možné, že niektoré aj nepriamo využívate. Keď však nastane útlm mysle, skúste ich oprášiť a využiť vo svoj prospech.
 

 

1. Všetky rušivé elementy sa pokúste dať bokom.

Stíšte si zvonenie na mobile, aby Vám niť nepretrhol nejaký telefonát a vypnite si mailového klienta. Väčšina e-mailov dokáže v kľude počkať pár minút, aby ste ich vyriešili. Ak sedíte v kancelárii s ďalšími osobami, požiadajte ich, aby vás na chvíľku nechali samého so svojimi myšlienkami.
 

2. Opýtajte sa svojich zákazníkov

Ak máte rozbehnutý blog a vybudované publikum, opýtajte sa svojich čitateľov alebo zákazníkov, aké témy by ich zaujali a radi by sa z danej oblasti dočítali niečo viac. Spravte si jednoduchú anketu a nechajte, nech za vás o obsahu rozhodnú tí, pre ktorých obsah tvoríte. Ak ešte len s blogom začínate a vaša fanúšikovská základňa nie je dosť veľká, alebo máte obavy z výsledku ankety, opýtajte sa sami seba v duchu, o čom by si vaši zákazníci radi prečítali. S akými otázkami ste sa stretli počas svojej práce od klientov a niektorej z nich sa venujte hlbšie.


 

3. Vyhľadajte témy, ktoré ľudí zaujímajú

Otvorte si vyhľadávač a napíšte doň niekoľko kľúčových slov, ktoré Vám prídu na um. Podľa počtu výsledkov dokážete reálnejšie zhodnotiť, o ktorú tému by sa mohli ľudia zaujímať. Slovo s vysokým počtom vyhľadávaní ale rovnako aj také ktoré veľmi vyhľadávané nie je, môže byť veľmi dobrým odrazovým mostíkom pre zvolenie témy, ktorú rozoberiete. Ak je výsledkov príliš veľa, pokojne si niektoré z článkov prečítajte a pokúste sa ich napísať inak.
 

4. Rozpamätajte sa, čo nové a zaujímavé sa udialo v poslednom čase

Dnešný svet je rýchly a zmeny sa dejú s väčšou razanciou, ako tomu bolo kedykoľvek predtým. Ak viete o nejakej zaujímavej či prevratnej informácii týkajúcej sa vašej oblasti podnikania alebo blogu, spracujte túto tému. Svojim zákazníkom poskytnete pridanú hodnotu vo forme obsahu, ktorý zatiaľ nikto nespracoval a vy im ho prinášate ako prvý, a zároveň im dáte najavo, že nestojíte na mieste, ale neustále sa vzdelávate a nasávate informácie z oblasti, ktorej sa venujete.

Vyjadrite vlastné myšlienky a názory. Vneste do písania svoju vlastnú osobnosť, postoje a názory. Vaši čitatelia ocenia, že ste k nim férový a podelili sa o kúsok svojho vlastného ja. Ak k vám navyše vzhliadajú ako k odborníkovi v danej oblasti, váš názor si navyše môžu veľmi ľahko osvojiť.


 

5. FAQ (často kladené otázky)

Ak sa stretávate so svojimi zákazníkmi alebo máte vo firme spísané FAQ, určite veľmi dobre poznáte zoznam otázok, na ktoré sa vaši zákazníci pýtajú najčastejšie. Napíšte si ich na papier a skúste sa zamyslieť nad tým, či by sa o niektorú z týchto otázok dalo oprieť a spracovať ju vo forme blogu. Vďaka tomuto kroku by ste mali získať hneď niekoľko možných tém na blog.
 

6. Pozrite sa na konkurenciu

Pozrieť sa na veci, ktoré robí vaša konkurencia, môže byť taktiež veľmi prospešné. Ak sa navyše dostanete k číslam, ako je počet prečítaní daného článku alebo počet komentárov, máte o dôvod viac na radosť. Nemám samozrejme na mysli, aby ste konkurenciu kopírovali. To určite nie je dobrý nápad. Ale môžete od nej načerpať inšpiráciu. Možno zistíte, že témy, ktorým sa venuje, by si zaslúžili lepšie spracovanie, alebo že nejaká časť skladačky v nich chýba. V tom prípade vás to určite môže posunúť vpred.

Priznám sa vám, že aj tento článok vznikol pre to, že mi nejako chýbala inšpirácia, akú tému spracovať. Myslím si, že mnoho ľudí môže mať popri ostatných pracovných povinnostiach podobný problém, ako ja.

Verím, že vám tieto tipy uvedené vyššie môžu pomôcť podobne, ako pomohli mne. Treba si uvedomiť, že my ľudia nie sme stroje a tak podávať za každých okolností 200%-ný výkon nie je vždy možné. Náš mozog však dokáže oveľa viac, ako si môžeme myslieť, iba mu stačí dať správny podnet.

Samozrejme, ani toto vám nemusí vždy zabrať. Niekedy, najmä v ťažkých alebo stresujúcich obdobiach je lepšie, ak to situácia dovoľuje, nechať písanie článku alebo tvorbu niečoho iného dôležitého na neskôr. Na dobu, keď budete viac uvoľnený, oddýchnutý a nebudete sa do toho musieť siliť.

Ak máte nejaké iné triky, ktoré zvyknete používať, aby ste naštartovali svoju myseľ, budem rád, ak sa s nami o ne podelíte v komentároch pod článkom.

 

Miroslav Nagy
Miroslav Nagy Managing Director
Má podnikateľského ducha, o čom svedčí aj to, že do svojho prvého biznisu sa vrhol už ako 18-ročný. Slovné spojenie „nedá sa“ nepozná a vždy nájde riešenie aj na tie zdanlivo nevyriešiteľné situácie. Svoju prácu miluje a je j…
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných 4ME MEDIA s. r. o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en