Miroslav Nagy
/
/
/
24. október 2017
Recept na dobre uvarený marketingový mix

Recept na dobre uvarený marketingový mix

Má zmysel investovať do billboardov? Číta dnes ešte niekto noviny? Ísť do reklamy na Facebooku? Aké sú prísady fungujúceho marketingového mixu? O otázkach tohto typu a odpovediach na ne sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.

Ľudia v mojom okolí veľmi dobre vedia, že pracujem v oblasti reklamy a marketingu. Z času na čas sa mi preto stáva, že mi niekto položí záludnú otázku, napr.: Má billboardová reklama zmysel? Alebo: Aký máš názor na televízny spot? Oplatí sa mi do toho ísť?

Priznám sa, že na ne odpovedám veľmi nerád. Hlavne preto, že na ne neexistuje univerzálna odpoveď. To, čo niektorej firme skvele funguje, inej nemusí vôbec. Marketing má totiž neuveriteľné množstvo možností, akými sa dá dostať k správnemu publiku a “prinútiť” ho k želanej akcii.

To, akou formou komunikovať, závisí od rôznych faktorov. Tými najzákladnejšími sú:

  • komu je určený môj produkt/služba?
  • kde sa títo ľudia zdržiavajú a ako trávia svoj čas?
  • aký spôsob komunikácie preferujú?
  • ako to robí moja konkurencia a ako im to funguje?
  • čo som doteraz urobil, prostredníctvom akých kanálov a aké boli výsledky týchto krokov?
  • aký mám na dané promo rozpočet?
  • jedna z najdôležitejších - čo je cieľom? Zvýšenie predaja? Znalosti značky? Lojality zákazníkov? Prílev nových zákazníkov?
  • a okrem nich mnoho mnoho ďalších, ktoré si musíte položiť, aby ste si spravili dobrý obraz. Dobrou správou je, že každá dobrá reklamná alebo marketingová agentúra vám ich položí a vďaka ich zodpovedaniu nebude strieľať mimo.

Marketing dnes ponúka neuveriteľne pestré možnosti propagácie. Ideálny je stav, keď je marketingový mix založený na použití rôznych nosičov a médií, ktoré sa navzájom skvele dopĺňajú.

Používať jeden typ média a staviť všetko na jednu kartu môže byť riskantné a nemusí firme priniesť očakávané ovocie. Je ideálne, pokiaľ na to máte možnosti, čo najlepšie v komunikácii prepojiť online a offline svet. Využiť maximum príležitostí.

Nevravím, že treba byť všade. To je pre bežné slovenské spoločnosti nepredstaviteľné a rovnako nemožné z pohľadu financií. Ale určite treba byť všade tam, kde si to môžete dovoliť a kde to má zmysel. A postupne máte možnosť pridávať.

Hlavne sa nikdy nespoliehajte na domnienky a negeneralizujte. Frázy typu: Nikto už dnes nečíta noviny / Každý má v prehliadači nainštalovaný adblock / Na Facebooku sa business nerobí - a mnohé ďalšie nielenže majú často ďaleko od pravdy, ale ak im uveríte, môžete prísť o konkurenčnú výhodu alebo ďalší spôsob, ako byť bližšie k svojim zákazníkom.

Prísť na to, ktoré kanály sú práve pre vás, nemusí byť náročné. Skúste sa zamyslieť nad tým, kto a kde sú vaši zákazníci a hlavne si to overiť číslami. Prípadne, ak na to napríklad nemáte čas alebo si netrúfate rozhodnúť sa, obráťte sa na odborníkov. Ak môžeme, radi pomôžeme.


Miroslav Nagy
Managing Director

Mať každý jeden deň presne nalinajkovaný nie je nič pre mňa. Aj preto som sa v roku 2008 rozhodol oboma nohami skočiť do búrlivých vôd podnikania a keďže ma marketing vždy fascinoval a bavil, spolu so Štefanom sme založili reklamnú agentúru 4ME MEDIA, v ktorej zastávam funkciu Managing D…
Viac o autorovi

Newsletter

Pridajte svoju emailovú adresu a už nikdy vám neunikne žiadna dôležitá správa od nás.

Používame súbory cookie k analýze návštevnosti a aby sme mohli naše webové stránky lepšie prispôsobiť Vašim potrebám. Používaním našich webových stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na Vašom počítači, tablete alebo smartfóne.
sk en