Blog

Píšeme pre vás

Dana Kolenčíková
/
21. júl 2016
Umenie, ktoré predá váš produkt

Umenie, ktoré predá váš produkt

V časoch socializmu, kedy bol obalový dizajn v úzadí a vo všetkých obchodoch boli dostupné produkty v rovnakých a povedzme si pravdu, v nie veľmi pôvabných obaloch. Boli však aj novinky, ktoré sa dali kúpiť iba v západných krajinách, sviežim a oku lahodiacim zážitkom, ktorý musel mať každý...

Z obalového dizajnu sa tak stal prostriedok marketingovej a obchodnej stratégie, ktorého cieľom bolo upútať vašu pozornosť , vzbudiť záujem a v neposlednom rade vyvolať túžbu po danom produkte.
Častokrát má obal na túto „príležitosť zaujať“ len prvých pár sekúnd, počas ktorých venuje zákazník svoj pohľad danému produktu. To znamená, že obal by mal byť jednoduchý, na prvý pohľad by malo byť jasné, o čo sa jedná a v najlepšom prípade by mal celý obal pekne farebne ladiť aj so zaujímavou typografiou. V dnešnej dobe je podľa mňa veľmi ťažké prísť na trh s nejakým prevratným nápadom.

Predajcovia stále ešte nie sú plne otvorení novým trendom, ktoré sú založené na minimalizme, jednoduchosti a rafinovanosti.
Som ale zástanca toho, že produkty už s dlhoročnou overenou značkou by sa z hľadiska grafiky veľmi redizajnovať nemali. Predsa len už ľudia poznajú tieto výrobky a sú overené časom, čiže pri kúpe v tomto prípade ľudia nehľadia na prevedenie samotného obalu, ale ide im o kvalitný výrobok, ktorý majú radi. Je to jednoducho „klasika“, ktorá stále funguje.

Dôležitým posolstvom každého obalu je samozrejme aj poskytnutie všetkých potrebných informácií o samotnom produkte. Tu sú tri príklady zo sveta obalového dizajnu, ktoré ma v poslednej dobe zaujali a dúfam že zaujmú aj Vás :)



Osviežujúci nápoj sladený medom z dielne B&B STUDIO v Anglicku. Upúta na prvý pohľad svojím moderným, jednoduchým, výrazným a hravým dizajnom, s geometrickými prvkami, kroré sú teraz vo svete grafiky často využívané a obľúbené...





Táto úžasná belgická čokoláda s africkými koreňmi, dostala pre každú svoju príchuť osobitý dizajn, za ktorým sa črtá vždy nejaký príbeh. Autori holandskej agentúry DESIGN BRIDGE chceli prehĺbiť intenzívne potešenie z každého kúska čokolády. Grafici sa s dizajnom doslova vyhrali a tak máte chuť sa ihneď zahryznúť :)



Zaujímavý rafinovaný dizajn sa podaril aj gréckej agentúre 2YOLK, keď vsadila na jednoduchosť a sviežosť, ktorá zároveň umožňuje svojmu spotrebiteľovi nahliadnuť na jeho produkt.

Ja osobne preferujem produkty s pekným dizajnom, pokiaľ, ako to často býva, nie sú predražené. Ale rada siahnem určite aj po osvedčenej klasike. Ako na Vás vplývajú obaly a čomu dávate prednosť pri výbere produktu? Rozhoduje prevažne cena, atraktívny obal alebo už spomínaná klasika?

Zdroje: http://www.packagingoftheworld.com/ 

Dana Kolenčíková
Dana Kolenčíková Graphic Designer
Neuveriteľne vnímavý človek s citom pre detail a umenie. Za každých okolností milá osôbka nadšená pre kaligrafiu a estetiku. Rýchlo sa nadchne pre správnu vec. Občas je príliš hĺbavá, čo však považujeme za výhodu, pokiaľ ide o pres…
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných 4ME MEDIA s. r. o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en