Zuzana Krasnanská
Základné pozície v marketingovej agentúre

Základné pozície v marketingovej agentúre

V reklamnej agentúre existuje množstvo špeciálnych pozícií, ktoré v iných odvetviach nie sú, poprípade ich náplň práce vyzerá trochu inak ako na rovnomenných pozíciách.

Keď prvýkrát človek vstúpi do marketingového odvetvia, či už aktívne alebo pasívne, môžu mu tieto nové pojmy spôsobovať stres. Nebojte sa, nie ste v tom sami, ani ja som prvý mesiac tak úplne nevedela, čo je náplňou práce našej accountky (a hlavne sa mi zdalo, že všetko ☺). Preto som sa rozhodla tieto názvy priblížiť.

Account / Account manažér

Account Manager

Tak ako accounti v iných odvetviach, v reklamnej agentúre je ich primárnou úlohou získavanie nových klientov a starostlivosť o tých súčasných.  So svojim klientom vykomunikujú požiadavky a ciele, na základe ktorých vytvoria marketingovú stratégiu. Tú po schválení klientom realizujú za pomoci všetkých nižšie uvedených kolegov. Ich celkový proces práce koordinujú až do výsledného veľdiela.

Copywriter

Copywriter

Náplňou práce “copíka” je príprava reklamných a marketingových textov s cieľom upútať čitateľa tak, aby to viedlo k určitej aktivite, ktorá je cieľom danej reklamy/kampane (zakúpeniu produktu či lajku). Do týchto „textov“ nespadajú len slogany, texty reklám a články, ale napríklad aj príprava postov na sociálne siete.

Grafický dizajnér

Grafický dizajnér

Má na starosti tvorenie akéhokoľvek dizajnu – bannery, logá, tlačoviny, dizajn webových stránok až po billboardy. Po pár rôčkoch sa môže stať seniorom, ktorý má na starosti konceptualizáciu dizajnových riešení a následne ich implementáciu. Seniori môžu byť seniormi aj vďaka rozhodovacím právomociam, hlavnej úlohe v projektoch či v prípade, že dohliadajú na prácu junior dizajnérov.

Kreatívec

Kreativec

Každodenným chlebom kreatívca alias creative directora, alebo ideamakera je tvorivá činnosť. Vymýšľa (ako z názvu vyplýva) kreatívne a nápadité koncepty reklám a kampaní (a čohokoľvek čo jeho kolegovia potrebujú). Ak sa pýtate sami seba ako sa na túto funkciu kvalifikovať, tak to teda neviem ☺

PPC špecialista / Digital specialist

PPC specialist

Skratka PPC znamená Pay per Click – platenie za kliknutie, čo je (takmer) všetko, čo má na starosti PPC špecialista. Ide o platenú reklamu na Googli, Facebooku a u iných poskytovateľov, pri ktorej platíte za kliknutie potencionálneho zákazníka na vašu reklamu. PPCčkár založí a nastaví vaše kampane a bude ich optimalizovať aby dosahovali vaše ciele.

SEO špecialista

SEO špecialista

Určite ste sa stretli so skratkou SEO – search engine optimization, voľne preložené optimalizácia pre vyhľadávače. SEO špecialista je tu zjednodušene na to, aby našiel nedokonalosti a zaviedol zmeny na vašej stránke, ktorých výsledkom bude vyššia pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania. Zanalyzuje kľúčové slová, implementuje ich do meta dát, popracuje na linkbuildingu a bude sa samozrejme riadiť heslom „Obsah-content je kráľ“. A mnoho mnoho viac. Treba si však zapamätať, že vám nemôže zaručiť prvú pozíciu, keďže je veľa aspektov, ktoré od neho zavíslé nie sú.

Web developer

Web developer

Je to špecifický typ programátora, ktorý sa zaoberá webom, konkrétnejšie sa špecializuje na vývoj aplikácií vzťahujúcich sa k World Wide Web a distribuovaných sieťových aplikácií...  Proste programuje web stránky. Aby to bolo ešte jednoduchšie, tak existujú dva druhy web developerov (niekedy v jednej osobe) – front end a back end.  Zjednodušene, front end je tá časť stránky, ktorú vidíme (v jazyku HTML, CSS a JavaScript) a back end je funkčná časť, kód čo beží na pozadí, ktorý nie je vidno (môže to byť SQL, PHP, alebo viacero iných jazykov). O front end sa starajú v súčasnosti dva typy web dizajnérov – jeden, ktorý pracuje vo Photoshope a druhý, ktorý to potom nakóduje (front end web developer).

 

Pozícií v marketingovej agentúre je samozrejme omnoho viacej a často sa ich náplň prekrýva. Navyše môže jeden človek vykonávať viacero pozícií naraz, čo je žiaľbohu ale aj chvalabohu na Slovensku bežnou praxou. Dúfam však, že vám tento článok objasnil tieto pracovné pozície, či už ste na strane klienta alebo budúceho zamestnanca reklamky.

Ak hľadáte prácu v oblasti marketingu, vedzte, že neexistujú žiadne medze a pravidelne kontrolujte kariéru vo 4ME MEDIA.

The new head of Digital Strategy gif
Zdroj: Giphy

*Obrázky jednotlivých pozícií sú vymyslené a podoba so skutočnými osobnosťami v našej či akejkoľvek inej marketingovej agentúre je čisto náhodná.


Zuzana Krasnanská
PPC & SEO Specialist

Po vyštudovaní iného odboru som pátrala po práci, ktorá by ma aj bavila. Keďže denne strávim najviac času na pc a smartfóne, svet onlinu bol jasný. Monotónna práca tiež nie je nič pre mňa, takže navrhovanie kreatívnych kampaní a potreba vylepšovania we…
Viac o autorovi

Newsletter

Pridajte svoju emailovú adresu a už nikdy vám neunikne žiadna dôležitá správa od nás.

Používame súbory cookie k analýze návštevnosti a aby sme mohli naše webové stránky lepšie prispôsobiť Vašim potrebám. Používaním našich webových stránok súhlasíte s ukladaním súborov cookie na Vašom počítači, tablete alebo smartfóne.
sk en