Blog

Píšeme pre vás

Ľuboš Belko
/
/
26. október 2020
Život v reklamnej agentúre

Život v reklamnej agentúre

O živote a práci v agentúre ste toho mohli počuť naozaj veľa. Zamestnanie v reklamnej agentúre je často glorifikované a inokedy zase vykresľované ako peklo.

V dnešnom článku si teda predstavíme realitu, za ktorú by sa zrejme dokázal postaviť každý ostrieľaný kreatívec.

Svedomito môžeme povedať, že práca pre reklamnú agentúru je skvelá. Je zábavná, stresujúca, stimulujúca a plná príležitostí a benefitov. Tak ako každá práca, ktorá má plno výhod, aj tá agentúrna má svoju temnú stranu.

Začneme však na strane Luka Skywalkera.

Sociálne tvory

V reklamnej agentúre sa nájdu hlavne sociálne tvory. A v tomto prípade nehovoríme len o extrovertoch, no všeobecne o tímových hráčoch, ktorí nedajú na skupinovú prácu dopustiť.

Nehovoriac o tom, že v agentúre to žije aj počas prestávok a mimo striktne stanovenej pracovnej doby. Spoločné raňajky, teambuildingy či small talky v kuchynke sú absolútnou samozrejmosťou.

Kreatívne typy

V spoločnosti panuje stigma, že do reklamných agentúr patria výhradne kreatívne typy. Toto však vôbec nie je pravda. V agentúre sa môžete uchytiť, aj keď nie ste umelecky zdatní. Naopak, pokiaľ vám chýba disciplína, obyčajný talent vám nepomôže udržať krok s rýchlym tempom, ktoré je synomymom reklamnej branže.

Programátor či obchodník, ktorým chýbajú kreatívne vlohy, môžu nahradiť tento mínus pracovitosťou či rôznymi soft-skillmi.

Naopak kreatívci, ktorí by najradšej sedeli v Starom meste pri MacBooku a rozjímali nad nesmrteľnosťou chrústa, si v úspešnej reklame miesto nenájdu.

Workoholici

Nebudeme si klamať. Napriek všetkým výhodám to môže byť v reklame naozaj veľmi divoké. Workoholici si prídu na svoje. Ak sa vám však nepáči ťahať nadčasy či víkendy, ešte sa neľakajte. Aj vy sa môžete v reklame uchytiť.

Každá firma má inú kultúru a je vysoká šanca, že pri obrovskom množstve slovenských agentúr nájdete takú, ktorá ide presne vaším tempom.

Nemali by ste však zabúdať na prvý bod. Reklamná agentúra je miesto pre sociálne tvory. Ak má teda firma na krku veľký projekt, bude sa od vás čakať, že ak aj máte svoje tasky hotové, priložíte ruku k dielu a spravíte niečo navyše pre vyťažených kolegov.

Pre a proti

Aj dobrý človek môže mať zlé úmysly a aj odsúdený kriminálnik raz bol nevinným dieťaťom. Svet nie je čiernobiely a keďže reklama odzrkadľuje, preháňa a občas upravuje reálny svet, platia pre ňu rovnaké pravidlá. Navyše to, čo pre niekoho môže znamenať plus, môže druhého celkom odradiť.

Mínusy

Práca, práca, práca

V agentúre je veľa práce. A keď píšeme veľa, tak myslíme veľa. Máte všetko hotové? Tak si zoberte niečo navyše. V reklamnej agentúre nikdy nie je núdza o prácu, a keď je pred vami veľký projekt alebo vyťažená sezóna, tak je jej ešte viac.

Neviete pracovať pod tlakom? Potom práca v reklame nie je pre vás. Pravda je však taká, že na konci tunela je vždy svetlo a za tvrdú robotu sa môžete tešiť na odmeny. 

Tlak

A keď už zmieňujeme tlak, toto slovíčko si zaslúži vlastný priestor. Okrem tlaku, ktorý vzniká pri vyťažených obdobiach je tu aj kreatívny tlak.

Pokiaľ chcete pracovať v reklame, treba si uvedomiť, že nie ste umelcom na voľnej nohe. Aj keď robíte kreatívnu robotu, musíte mať disciplínu. A práve tu prichádza mnoho ľudí na bod úrazu.

Neustále totiž musíte prichádzať s novými nápadmi, riešeniami a konceptami. A pokiaľ nemáte správny balans medzi prácou a hrou, poľahky sa môže stať, že vyhoríte.

Plusy

Dresscode

Práca v agentúre má však aj mnoho výhod. Jednou z nich je aj dresscode. A tým nemyslíme fakt, že nemusíte nosiť do práce kravatu. Tú v súčasnej dobe už skutočne nosia len právnici a úradníci na najvyšších postoch.

Neformálnosť je identitou takmer každej agentúry. Reklama totiž rozumie tomu, že každý kreatívny človek potrebuje priestor na to, aby sa prejavil. Aj preto nikde nenájdete také množstvo tetovaní, účesov a piercingov ako práve v reklame.

Radikálny posun

Stavajú sa vám chlpy pri slove stagnácia? Nám tiež. Ak začnete pracovať v agentúre, môžete sa tešiť na skutočne radikálny posun.

Množstvo rôznych projektov a odvetví, ktoré si vyskúšate len za prvých pár mesiacov, môžu pokojne predčiť vaše doterajšie skúsenosti. Opäť si však treba dať pozor na to, aby ste si nenaložili viac ako unesiete.

Reklamná agentúra je úžasné miesto

Toto tvrdenie môže vyznievať ako klišé a PR, no pravda je taká, že ak si raz okúsite prácu v agentúre, bude to pre vás na pracovnom trhu omnoho ľahšie. A pre tých, ktorí sa na to necítia… Kľúčom je len vydržať. Získate totiž skúsenosti, ktoré sa vám naozaj zídu.

Nehovoriac o organizácii. Pri veľkom množstve vlastných i cudzích povinností sa budete musieť naučiť, ako si manažovať vlastný čas. Spoločne s touto výzvou navyše získate ďalší soft-skill, ktorý vás posunie ďalej v akejkoľvek práci.

Vo 4ME MEDIA sú spokojní všetci

U nás sa zo svojej práce tešia bežní smrtelníci aj workoholici. Každý si tu príde na svoje a ten kto pracuje nad rámec svojich povinností, to nerobí len pre svoj dobrý pocit.

Kvalitnú prácu a kvalitných ľudí si ceníme. A umožňujeme im neustále na sebe pracovať. Či už sú to školenia, semináre, samoštúdium alebo len stará dobrá spätná väzba, u nás sa jednoducho hýbe iba dopredu.

A ak sa touto myšlienkou viete stotožniť aj vy, naše brány sú pre vás otvorené.

Ľuboš Belko
Ľuboš Belko Copywriter
Hlavou v oblakoch a predsa nohami pevne na zemi. Talentovaný copywriter, ktorý sa nebojí z času na čas použiť superlatív. (Najmä keď hovorí o sebe). Ľuboš je bývalý filmový žurnalista, ktorého len ťažko zaskočíte kinematografickým poznatkom. Ak práve …
Viac o autorovi
Používaním stránok prevádzkovaných 4ME MEDIA s. r. o. súhlasite s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac info
sk
en