Blog

We write for you

Lukáš Antušák
Budú fungovať súťaže na sociálnej sieti Facebook aj v roku 2019?

Budú fungovať súťaže na sociálnej sieti Facebook aj v roku 2019?

Súťaže na Facebooku sú stále veľmi populárne. Častokrát sú súťažné príspevky tie, na ktoré používatelia najviac reagujú. Mnohé značky používajú súťaže na zvýšenie povedomia o značke. V tomto blogu si zhrnieme, na čo by ste pri príprave súťaže na FB nemali zabudnúť.

Poznajte svoju cieľovú skupinu  

Ak chcete dosiahnuť svoje ciele, musíte poznať svoje publikum, bez toho to nepôjde. Pri príprave súťaže myslite na to, čo zaujíma vašu cieľovú skupinu. Zaujať je polovica úspechu na ceste k cieľu.

Príklad:
Ak chcete, aby súťažiaci nahrali video, skôr tým oslovíte mladých ľudí, pre ktorých je už prirodzené natáčať a strihať videá, ale pri staršej generácii by ste dosiahli podstatne nižšiu interakciu.

Definujte si cieľ

Ako pri všetkom, potrebujete vedieť, čo chcete dosiahnuť. Zvýšiť povedomie o značke, získať čo najviac lajkov pre stránku, zvýšiť počet objednávok atď.

Vhodná cena

Nie vždy znamená cena vysokej hodnoty úspech. Ľudia sú ochotní častokrát súťažiť aj o pár eurové ceny, lístok do kina, pracovné rukavice, tričko a podobne. Nie je teda až tak dôležitá cena výhry (aj keď výlet do Dubaja je určite lákavejší ako sada čistiacích prostriedkov), ako vhodnosť výhry. Vaša cena by mala byť niečo, čo ocenia vaši zákazníci. Niečo, čo osloví vašu cieľovú skupinu.Tak, aby ste sa dostali do povedomia potenciálnym zákazníkom.

Ak napríklad máte eshop s čistiacimi prostriedkami a chcete osloviť upratovačky, upratovacie firmy a podobne, tak v tomto prípade cena v podobe sady čistiacich prostriedkov nemusí byť zlá voľba. Pri výbere vhodnej ceny majte na pamäti, že cena musí byť dostatočne lákavá, aby motivovala zapojiť sa do súťaže.

Win win

Pri výbere ceny sa snažte, aby ste zo súťaže vyšli víťazne aj vy aj váš zákazník. Dobrým príkladom win - win ceny je doprava zadarmo na celý rok. Prípadne obrandované veci, vďaka ktorým máte chodiacu reklamu.

Zdroj: https://giphy.com/gifs/3o7aCRloybJlXpNjSU

Nezabúdajte na pravidlá

Ako podmienky súťaže na FB nemôžete od užívateľov vyžadovať, aby:

  • museli lajknúť stránku,
  • zdieľali príspevok,
  • súťažný príspevok zdieľali na časovej osi priateľa,
  • označili priateľov v komentári.

Mnoho marketérov na to zabúda a tak ešte stále nájdeme súťaže typu: označ 4 kamarátov a vyhraj.Tento spôsob vám však určite neodporúčam. Okrem vymazania príspevku riskujete aj zablokavanie FB účtu a to určite nechcete.

Tipy na tvorbu súťaží

Nechajte iniciatívu na ľudí

Ak uvádzate na trh nový produkt, možete výhru podmieniť vymyslením názvu a možno budete sami prekvapený z nápadov, ktoré vám súťaž prinesie. Navyše to zvýši interakciu, keďže aj ostatní môžu lajkovať a komentovať napady iných.

Ak potrebujete nový slogan, je to ideálna príležitosť na súťaž. Ponúknite lákavú cena a máte z čoho vyberať. Populárne sú aj matematické či logické úlohy a vymýšľanie vtipných popisov k fotke.

Dajte im možnosť voľby

Nechajte, nech si vaší zákazníci vyberú, na ktorý produkt z vašej ponuky chcú tento víkend zľavu. Okrem toho, že uvidíte, ktorý produkt je najpopulárnejší pre mužov a pre ženy, pritiahnete na web ľudí, ktorí si prezrú vašu ponuku. Ostatní v komentároch uvidia, že veľa používateľov zvolilo tento produkt a vzbudí to v nich záujem zistiť viac o produkte. Nehovoriac o tom, že ľudí, ktorí navštívili váš web, môžete opätovne osloviť remarketingom.

Zistíte, čo na vašich produktoch oceňujú zákazníci

Čo sa vám najviac páči na novom xy?  Získate množstvo recenzií a aj spätnú väzbu, čo vaši zákazníci oceňujú najviac. Následne môžete zistenia využiť v reklamách na oslovenie nových zákazníkov.

Ak pripravujete nový dizajn alebo logo, nechajte ľudí rozhodnúť, aká farebná kombinácia sa im páči viac. Ľudia radi o niečom rozhodujú a keď majú ešte aj šancu niečo vyhrať, tak prečo nie.

Podporte súťaž aj pár €

Hoci sa dobrá súťaž rozšíri aj sama, nie je na škodu podporiť ju aj nejakým eurom. Dosiahnete tak väčší dosah a s dobrým zacielením aj lepšie výsledky.

Facebookové súťaže sú aj naďalej dobrým spôsobom, ako získať viac fanúšikov, upozorniť na nový produkt či službu. Súťaží je ale mnoho, preto je oveľa dôležitejšie prispôsobiť súťaž cieľovej skupine a vášmu cieľu. Originalita a kreativita sú výborným spôsobom, ako sa v mori príspevkov nestratiť. Ak potrebujete s propagáciou na FB pomôcť, sme tu pre vás, radi vám pomôžeme a poradíme, ako vystavať FB súťaž tak, aby vyhrávali nie len vaši zákazníci, ale aj vy.

Lukáš Antušák
Lukáš Antušák PPC & SEO Specialist
Po štúdiu politológie som si povedal: “Kde toto využijem?” Ako samouk som sa začal venovať tvorbe webu, čo postupne so sebou prinieslo aj online propagáciu. Prešiel nejaký čas a opäť som sa vrátil k analýze, aj keď už nie politickej. Výsledky reklamných kampan&ia…
About author
By using the sites operated by 4ME MEDIA s. r. o. you agree to the use of cookies that help us provide better service. More info
sk
en