Martina Jurkasová
Facebook náš každodenný

Facebook náš každodenný

Sociálna sieť je webová služba, ktorá umožňuje nadväzovať a udržiavať kontakt medzi ľuďmi. V dnešnej uponáhľanej dobe sú sociálne siete súčasťou nášho každodenného života. Pomocou nich komunikujeme so svojimi známymi, dozvedáme sa nové informácie zo sveta alebo len tak „zabíjame“ čas pri cestovaní v MHD či v čakárni u lekára.

V tomto článku sa dozviete pár zaujímavostí o najznámejšej sociálnej sieti sveta - Facebooku a uvedieme dôvody pre podnikateľov, pre ktoré by mali mať vytvorenú aj svoju firemnú stránku.

Zdroj: https://media.giphy.com/media/LFX4e7ia1HLAk/giphy.gif

O Facebooku viem všetko! Či?

Facebook pozná dnes už aj malé dieťa. Bol založený Markom Zuckerbergom v roku 2004. Pôvodne bol vytvorený len pre študentov Harvardu, dnes sa s počtom užívateľov viac ako 2,2 miliardy radí na prvú priečku najrozšírenejších sociálnych sietí sveta. Keďže je to veľmi populárna sieť a už ste o nej toho počuli veľa, rozhodla som sa nájsť vám o nej pár zaujímavých faktov, ktoré až tak známe nie sú:

  1. Mark Zuckerberg je jediná osoba, ktorú si na FB nemôžete zablokovať.
  2. Od roku 2009 je Facebook v Číne zablokovaný.
  3. Napriek tomu, že je FB v Číne zablokovaný, stále sa tam nájde okolo 95 miliónov aktívnych používateľov.

Zdroj: https://giphy.com/gifs/stephen-colbert-secret-quiet-yow6i0Zmp7G24

  1. Jeden z troch ľudí sa po návšteve FB cíti menej spokojný so svojím životom.
  2. Facebook sleduje, ktoré stránky navštevujete aj po tom, ako ste sa odhlásili.
  3. Tlačidlo „Like“ malo byť pôvodne pomenované „Awesome“ – ešte že sa rozhodli to zmeniť, predsa len sa nám ľahšie hovorí „lajkol som to “.
  4. 8,7 % účtov vytvorených na FB sú falošné profily.
  5. Na Facebooku si viete nastaviť, kto bude spravovať vaše konto po vašej smrti.
  6. Štúdia dokázala, že užívateľ FB má v priemere 150 priateľov, v prípade núdze by sa však obrátil s prosbou o pomoc len na štyroch z nich.
  7. V roku 2014 dokonca Facebok pomohol dolapiť vlamača – ktorý sa nie príliš   inteligentne prihlásil na Facebook na počítači v dome, v ktorom kradol a zabudol sa odhlásiť.

Zdroj: https://gph.is/2lnp32Z

Facebook pre podnikateľov

Ak ste podnikateľ a váhate, či je práve Facebook vhodným nástrojom na komunikáciu so svojimi klientmi, malo by vás presvedčiť už len to, koľko ľudí Facebook používa. Pozrime sa však na ďalšie výhody, ktoré Facebook pre podnikateľov prináša:

  • Je to spôsob, akým sa vy a vaše produkty prezentujete – pomáha vám nielen zviditeľniť sa, ale aj zdieľať informácie o svojich produktoch a službách, propagovať ich.
  • Pomáha budovať vzťah so zákazníkmi – každý deň je na FB 1,4 miliardy aktívnych užívateľov, ktorí tam v priemere strávia okolo 41 minút. Tým sa vám vytvára priestor na pravidelnú komunikáciu so svojimi zákazníkmi a taktiež na oslovenie nových zákazníkov.
  • Viete si zacieliť na skupinu ľudí, ktorí majú záujem o vaše produkty (podľa lokalizácie, pohlavia, veku, záľub, atď). Takto si môžete byť istí, že reklamu uvidia ľudia, ktorí sa o vaše produkty zaujímajú. Ak otvárate napríklad nové fitko v Bratislave, môžete zacieliť na ľudí, ktorí tam bývajú a zaujímajú sa o fitness. Ak predávate svadobné šaty, môžete zacieliť na čerstvo zasnúbené ženy.
  • Štatistiky – Facebook Business Manager vám umožňuje prehľadne sledovať vašu interakciu s cieľovým publikom. Presne vidíte, ktoré príspevky mali aký úspech a koľko ľudí sa vám podarilo pomocou nich osloviť.
  • Dáva priestor na komunikáciu – ak váš zákazník nevie nájsť nejaké info o produkte alebo o vašej firme, vie vás veľmi pohodlne kontaktovať aj pomocou funkcie chat. Konverzácia s klientom je tu uvoľnenejšia a umožňuje vám to ukázať „ľudskosť“, ktorá v mailovej komunikácii chýba.
  • Recenzie na stránke – zákazníci vám môžu zanechať spätnú väzbu na vaše produkty/služby, pomocou ktorej budete vedieť, v čom sú vaše nedostatky alebo naopak, silné stránky. Je dobré pochopiť, čo zákazníkom pri nákupe chýba, aby ste mohli pomocou tejto spätnej väzby svoje služby neustále zlepšovať.
  • Pomáha prilákať ľudí na stránku – Facebook môže byť efektívnym spôsobom smerovania návštevnosti na vašu firemnú webovú stránku a blog. Vaše príspevky, odkazy a ďalšie akcie, ktoré sú obsiahnuté na vašej verejnej Facebook stránke, vám môžu tiež zvýšiť SEO, ak sú indexované vyhľadávacími nástrojmi.
  • Konkurencia – určite viete, že pri podnikaní je dobré sledovať aj aktivity konkurencie, aby sme vedeli, ako sa snaží nalákať zákazníkov niekto iný. Vytvoriť si FB stránku pre svoje podnikanie len preto, že ho má aj naša konkurencia nie je dostatočný dôvod, avšak, prichádzame o príležitosti, ktoré práve naša konkurencia môže využiť vo svoj prospech.

Toto je len pár dôvodov, ktoré by ste mali ako podnikateľ vziať do úvahy, keď zvažujete vytvorenie firemného Facebook konta. Ak sa vám ho však napriek všetkým výhodám nechce vytvárať a už vôbec nie spravovať, možným riešením je aj pomoc social media managerov, ktorí správu vášho FB prevezmú do svojich rúk – napríklad aj v našej agentúre. smiley

Zdroj: https://ohfact.com/interesting-facts-about-facebook/


Martina Jurkasová
Account Manager

Popri štúdiu marketingového a obchodného manažmentu na Ekonomickej univerzite v Bratislave som si uvedomila, že práca v reklamnej agentúre je niečo pre mňa. Obdivovala som ľudí, ktorí k nám prišli prednášať o svojich reklamných kampan…
About author

Newsletter

Add your email address and you will never miss any important news from us.

We use cookie files for the purpose of visitor analysis and in order to suit our website to your needs. By using our website you agree with the storing of cookie files on Your computer, tablet or smartphone.
sk en